Thursday, April 19, 2012

4 Golongan Lelaki Yang Ditarik Wanita Ke Nerak

1. AYAHNYA

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar sholat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat .. Seorang Ayah tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja maka dia akan ditarik oleh anaknya ke neraka.

2. SUAMINYA

Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya.
Bergaul bebas di tempat kerja, berhias diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiamkan diri ... walaupun dia seorang alim (sholat tidak ditunda, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya ke neraka.

3. ABANG-ABANGNYA

Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh pada abang-abangnya ... jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja dan adik perempuannya dibiarkan melenceng dari ajaran Islam .. tunggulah tarikan adiknya di akhirat ke neraka.

4. ANAK LELAKINYA

Apabila seorang anak tidak menasehati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan dimintai pertanggungjawaban di akhirat kelak ... nantilah tarikan ibunya.

***

Betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia bahkan di akhirat tarikannya begitu hebat ... maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami / abang lebih baiknya memainkan peranan yang sebenarnya.

Firman Allah Subhanahu Wa Ta ' ala :

"LELAKI ITU PEMIMPIN ATAS WANITA"
(AL-MAIDAH:34)

Hai wanita, kasihanilah ayah anda, suami anda, abang-abang anda serta anak-anak lelaki anda ...

Kasihanilah diri kamu sendiri dengan menjalankan perintah Allah Subhanahu Wa Ta ' ala.

No comments:

Post a Comment